Wednesday, November 22, 2006


Casper


I februar 2005 kom shih tzu nr 2 inn i husholdningen. Han fikk navnet Casper, og kom også fra Tirililles kennel. Casper var ca 3 måneder da han kom med fly nordover. Han kan man trygt si var Tobias sin rake motsetning. Både Tobias og jeg ble helt satt ut av familieforøkelsen. Casper var livredd det meste, og hylte og bjeffet hele dagen. Han ville bare sitte på fanget mitt, og fikk panikk hvis han ble alene i ett rom. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, siden det var tydelig at han ikke var like trygg og selvstendig som Tobias. En periode vurderte jeg sterkt å selge Casper til noen som var hjemme om dagene, slik at han slapp å være alene. Men når det kom til stykket, ble det helt umulig for meg å selge han... han var jo så skjønn. Så begge hundene var med meg på jobb hele ettervinteren. Etterhvert som Casper ble gamlere, ble han også mer trygg, og sakte og forsiktig begynte jeg tilvenningen med å være alene. Det gikk fint, og nå er ikke det noe problem. Det vil si.. Casper er helt avhengig av Tobias, tror ikke det hadde gått så bra hvis han måtte være helt mutters alene.
Siden Casper var så puslete fikk han ganske snart tilnavnet "ungen". Han er en skikkelig koseklump, og kan godt ligge i timevis i armkroken å slumre. Vi har funnet ut at Casper også ikke er helt ekte, han må være en kryssning av flyalarm og katt.. ikke en mons, men en pusi til og med.... Han er den feminine som vrikker på rumpa og liker børsting og dill dall. Han kan også minne om en risbamse, for man kan løfte og dirigere med han i alle retninger.

I likhet med Tobias, har også Casper vært kortklipt hele livet. Når ikke han heller skulle stilles ut, så jeg ingen hensikt med å ha han langhårete. Tror det er mye kjekkere både for hundene og meg.

Casper med parabol

Ikke for å være ekkel, men man må jo innrømme at Casper ikke bestandig ser like intelligent ut.. Det kan nesten se ut som at det ikke er noen hjemme av og til.. :-)

No comments: