Friday, June 08, 2007

Huff... her hadde vi litt dramatikk i går... Casper er jo så hjertelig sjalu, og er stødig mannbisk på Tobias. Så i går formiddag gikk Casper å knurret og bøllet på Tobias. Og plutselig røk de i tottene på hverandre. Det endte med at Casper ble bitt innpå øyet.. Fysj, jeg ble redd!!! Hoppa rett i bilen og susa til veterinæren. Der gjorde de det som kunne gjøres, så nå er det bare å vente.. Var tilbake på sjekk i dag, og det ser forsåvidt greit ut etter forholdene. Vi har et voldsomt øyedråpe-regime, så jeg må ha klokka på ringing for ikke gå glipp av noen dryppinger. Vil jo gjerne unngå at han mister øyet....
Skulle tro Casper hadde lært nå, men han er mer sint på Tobias enn noen sinne.. Tobias prøver stakkars å gjøre hva han kan for å bli venner igjen... både leker og viker unna, men Casper er like ilter. Så på det nåværende tidspunkt kan de ikke være sammen uten tilsyn iallefall...


Casper fikk en sånn parabol for å la øyet være i fred, og da fikk jeg en lys idè.. Hva om jeg satte parabol på Tobias også, for da får de ikke mulighet til å bite hverandre... Dessuten blir de jo helt satt ut når de får noe uvant på seg, så de forholder seg veldig rolig.. Kan nesten ikke røre seg :-)
Stakkars Tobias skjønner ingenting.. "Hvorfor må jeg ha parabol?? Vi har jo kabel..."
Tenker på å kastrere de, for om mulig få roet ned gemyttene litt.. Men veterinæren foreslo å prøve med kjemisk kastrering først, så det gjorde vi også idag. Så da blir det spennende å se om ting blir litt enklere, og kanskje jeg til og med får ha sofaputene mine i fred...

No comments: