Monday, June 11, 2007

I dag var vi hos veterinæren igjen og sjekka øyet. Det er mye bedre, så det ser ut til at det blir å gå bra:-) Må fortsette med øyedråper og antibiotika en uke til, men da er han forhåpentligvis frisk igjen. Den ene øyedråpen gjør at pupillen blir kjempestor, og når vi var hos veterinæren idag dryppa hun på sånn grønn "kontrastvæske". Tilsammen gjorde jo disse dråpene slik at han ser ut som en liten ailien, med ett stort og ett lite grønt øye....
For å huske å dryppe alle gangene i løpet av dagen, var jeg nødt til å ha på telefonalarmen på de riktige klokkeslettene. Dette har jo selvfølgelig Casper skjønt nå, så hver gang telefonen ringer, fyker han som en pil for å gjemme seg...


Siden guttene er i tottene på hverandre hele tiden, ble jeg nødt til å gå til drastiske tiltak for å få de til å slutte med det. Så i helga har det foregått lydavledning på høyt plan her...

Jeg gikk til innkjøp av både det ene og det andre med lyd i, så naboene har sikkert lurt på hva i alle dager jeg har stått i med i helga... Første dagen ble det en del fløyting og bærting, så jeg gikk stort sett med en fløyte i munnen hele dagen, slik at jeg kunne blåse med en gang det var behov. Det endte med at jeg til og med sovna med en barbie-fløyte i kjeften om kvelden, og våkna av at jeg både sikla og fløyta om hverandre...

Ikke alle innretningene var like effektiv, men de var jo fryktelig spennende å se på mens de hylte for fullt...

I tillegg har jeg "pakka inn" senga i sidene til en kompostbinge...(?) Så når de skal være alene hjemme heretter, deler jeg av soverommet, slik at de får hver sin side å være på. Og når de ikke kommer seg opp i senga heller, blir det umulig for dem å få tak i hverandre!! Skal ikke ha flere bitt-skader her, nei !!!! Men må jo innrømme at det var litt pussig å legge seg oppi der.. føltes som å ligge i en forvokst sprinkelseng :-/

No comments: